E-booki poza siecią

Kupno e-booka wiąże się z koniecznością dokonania płatności internetowej. Są jednak osoby, które unikają tego rodzaju transakcji jak ognia. Uprzedzenie do takich form opłacania dóbr niematerialnych sprawia, że e-booki popularyzują się bardzo powoli. Na szczęście, idzie ku dobremu. A to za sprawą takich sieci jak RUCH S.A. czy Empik.

W jaki sposób sieć kiosków może promować e-booki? W bardzo prosty. Przygotowano bowiem specjalną ofertę dla klientów, którzy zechcą nabyć e-booka i mieć go w formie namacalnej. Wystarczy wybrać się do kiosku i wybrać jedną z dostępnych pozycji. Otrzymamy wówczas niewielki pakunek, w którym znajduje się kod, który należy wprowadzić w celu pobrania e-booka.

Podobne działania podejmuje Empik. W stacjonarnych sklepach można znaleźć stoiska, gdzie eksponowane są najnowsze publikacje elektroniczne. Wystarczy wybrać, opłacić przy kasie w sposób tradycyjny i pobrać za sprawą komputera. Spopularyzowanie tej metody zakupów e-książek sprawi, że będziemy mieli do nich coraz lepszy dostęp. Im rynek ciekawszy dla wydawców, tym więcej publikacji będzie miało okazję ujrzeć światło dzienne. Pamiętajmy, że taka forma sprzedaży to idealna opcja na prezent dla posiadacza czytnika e-book. Wręczenie fizycznego prezentu jest przyjemniejsze, niż zaoferowanie opłacenia danego tytułu, co może być wręcz żenujące.